Jak si udržet klienty pomocí CRM systému?

Pustili jste se do podnikání, ale máte pocit, že vám ujíždí vlak? Pokud je na tom vaše konkurence výrazně lépe, i když máte srovnatelný produkt, možná jste jen podcenili význam řízení vztahů se zákazníky. Právě CRM totiž hraje zásadní roli, když si chce firma udržet stávající klientelu a dlouhodobě růst s minimálními náklady.

​Už žádný zmatek v informacích

Mezi největší výhody CRM softwaru patří centralizace informací. Takže místo toho, aby se data potulovala v různých systémech a tabulkách, se nachází na jediném místě. Díky tomu k nim může libovolně přistupovat každý kompetentní uživatel. Při kontaktu se zákazníky rychleji dohledáte relevantní informace a minimalizujete riziko zbytečných nesrovnalostí.

​Personalizovaná komunikace

Díky ohromnému množství detailních informací lépe porozumíte individuálním potřebám a preferencím jednotlivých zákazníků. S CRM systémem je neuvěřitelně snadné sledovat historii interakcí, nákupních preferencí či zpětné vazby. Díky tomu se vždy komunikaci přizpůsobíte na míru určité cílové skupiny a udržíte si její přízeň.

V podstatě budete moct sledovat celý „životní cyklus“ zákazníka – od vstupu na stránky přes nákup až po reklamaci a návrat.

​Všudypřítomná automatizace

Každý moderní CRM software vnáší do podnikání značnou míru automatizace. Ať už jde o automatické sledování termínů, připomínání úkolů a dalších důležitých událostí, díky asistenci systému budete reagovat na potřeby zákazníků včas a s minimálním úsilím.


Výhody automatizace však pocítíte i v dalších oblastech. Například v analýzách a reportingu. CRM systém vás vždy informuje o klíčových aspektech byznysu v přehledných grafech a tabulkách. Ty vám usnadní optimalizaci procesů i změnu strategií, a v konečném důsledku zvýší efektivitu podnikání.

Pokud si chcete vyzkoušet CRM zdarma, stáhněte si české eWay-CRM, které je hodnoceno jako jedna z nejlepších nadstaveb Outlooku.

Publikováno: 01. 12. 2023

Kategorie: Nech si poradit

Autor: Jindřich Vlček