Perfektní vizitky? Žádný problém – víme, jak na ně!

Papírové vizitky jsou nedílnou součástí podnikání již více než dvě století. A přestože si mnozí mysleli, že s moderní digitální dobou zaniknou, nestalo se tak. Stále patří k populárním nástrojům, pomocí nichž můžete získávat nové zákazníky nebo partnery. Musíte ale dodržet pár pravidel, jinak hrozí, že během pár minut poletí tento „kousek papíru“ nemilosrdně do koše.

Originalita ano, ale s mírou

Při tvorbě vizitek se snažte být originální, ale zároveň nepřekračujte hranice dobrého vkusu. Respektovat byste měli také obor, ve kterém působíte. Zatímco kreativci či umělci si mohou klidně dovolit víc se odvázat, a to jak v designu, tak v barvách, právníci či lékaři by měli volit střídmější, čistší styl. Zapeklitý problém představuje otázka: jak využít rub vizitky? Má-li tato kartička sloužit hlavně pro osobní obchodní kontakty, bude lepší, když ji ponecháte volnou, třeba na případné poznámky. Má-li fungovat jako reklama, pak můžete tento prázdný prostor využít. S množstvím informací to ale nepřehánějte, ať se v nich dotyčný neztratí.

Nezbytné údaje v době digitální

Na žádné vizitce nesmí chybět základní kontaktní údaje, včetně telefonu, e-mailu a odkazu na firemní webovou stránku. V době internetu se totiž pojem nezbytné informace poněkud posunul. Mnohdy se tak na vizitkách uvádí třeba odkazy na sociální sítě, které se staly důležitým komunikačním kanálem. Pomáhají v navazování a udržování kontaktů, nabízí možnosti propagace firmy. Čím dál častěji se pak setkáváme také s odkazy na firemní blogy, které představují důležitý prostředek při tvoření značky.

Čitelnost a aktuálnost – klíčové atributy

Za každých okolností musíte předávat vizitku s  platnými aktuálními údaji. Pokud nastane jakákoli, byť i drobná změna, nezbývá než nechat vizitky vytisknout znovu. Rozhodně se nesnažte informace škrtat nebo přepisovat, působilo by to velice neprofesionálně. Zkazit první dojem může i světlé nebo příliš malé písmo, které se špatně čte, či nekvalitní papír. Tisk vizitek proto svěřte odborníkům, kteří mají k dispozici nejmodernější technologie a materiály. Výsledkem pak bude takřka umělecké dílo, které vás bude dokonale reprezentovat!

Publikováno: 21. 02. 2020

Kategorie: Nech si poradit

Autor: Denisa Štumplová