Nezařazené

Dopisy jsou opět populární

S kýmkoli se můžeme kdykoli spojit díky moderním technologiím doslova během několika vteřin, bez ohledu na to, zda stojí vedle nás nebo je na druhé straně světa. Přesto se opět na výsluní vrací klasické, papírové dopisy.

Sázka na klasiku

Internet a chytré telefony zkrátily vzdálenosti na minimum, jedním kliknutím můžeme komunikovat s kýmkoli chceme. Emaily, SMS, chatovací a komunikační aplikace i sociální sítě nám umožňují rychlé spojení, během chvilky můžeme odeslat dokumenty, domluvit si schůzku nebo upřesnit požadavky na pracovní večeři s obchodními partnery. Klasický dopis se tak na chvilku z našich životů téměř ztratil, ale v poslední době se tato tradiční forma komunikace vrací nejen do soukromé, ale i obchodní korespondence. Mnohem lepší dojem uděláte, pokud váš zákazník obdrží dopis psaný na hlavičkovém papíru s logem vaší společnosti než jen odesláním informačního emailu. Papírový dopis, i když třeba celý psaný na počítači a vytištěný, můžete navíc ručně podepsat a dodat mu tak přidanou hodnotu. Nebo k němu můžete přiložit leták s dalšími informacemi či aktuální nabídkou, která by vaše zákazníky mohla zajímat. Tisk letáků nezabere mnoho času a zároveň je vhodnou formou prezentace třeba některých novinek ve vaší firmě.

Odlište se

Dopis vás odliší od ostatních, kteří posílají jen emaily s přílohami. Být jiný je v obchodním světě vždy výhodou a pokud si vás klienti a obchodní partneři spojí s něčím příjemným, máte vyhráno. Do dopisu můžete přidat také vizitky, osobní vzkaz nebo třeba pozvánku na prezentaci nových výrobků či společné setkání. Vše tak bude mít adresát stále na očích v tištěné podobě, zatímco v emailu vše brzy zapadne mezi ostatní virtuální zprávy a snadno může upadnout v úplné zapomnění.

Je samozřejmě rychlejší poslat email nebo krátkou zprávu. Dopis je však osobnější a dává druhé straně najevo, že nám stojí za to, dát si trochu více práce. Ať už píšete firemnímu zákazníkovi nebo třeba svým rodičům.

Napsat komentář

Klikni a přidej komentář